Thursday, January 15, 2015

Petik buah kat aussie (kembara bekas wartawan) part 1

Jam 1655 hrs masa malaysia dan 1857 hrs masa sydney. Hari ini 13/1/2015 merupakan hari pertama aku memulakan adventure aku sebagai seorang pengembara.. Padahal... 

Selepas berbulan tidak bekerja dan hanya bergantung kepada perniagaan kecil-kecilan akhirnya hasrat aku utk keluar melihat dunia tercapai.
Bermula dari langkah drastik meletakkan jawatan sebagai seorang wartawan sebuah akhbar tempatan terkemuka, aku akhirnya mendapat kekuatan utk meninggalkan tanah air, melupakan sebentar mereka yg aku sayang, dan juga kucing2 yg berlambak kt rumah tu, demi mengubah nasib diri.

Perasaan aku boleh dikatakan nebes bercampur excited, ye la, nebes nk mengadap imigresen tp excited nk kumpul duit. 


Nnt aku smbg cerita pengalaman aku ok...

No comments:

Post a Comment