Thursday, January 15, 2015

Petik buah kat Aussie (kembara bekas wartawan) part 2

Makanya, esok bermulalah perjalanan aku sbgai pemetik buah anggur. Kalau sblm ni aku menanam anggur selama hampir 2 bulan, kt m'sia skang dh tiba masa nk petik, tp kt Robinvale, Australia, Haha..



Mcm2 aku dgr pasal kerja ni, drpd mcm2 org. Ada yg kata ok, ada yg kata xok. Ada kata semua ejen penipu, ada yg kata setahun takkan boleh buat duit... Macam2 lg la...

Secara jujurnya, yes, aku mmg expect so much dr kerja ni, sbb mcm2 benda baik dgr dr Malaysia. Ditambah pulak dgn kedudukan masalah hutang yg aku hadap sejak mula kerja opis dl.

Tp bila dgr mcm2 ni, aku dh mula taknak letak harapan tinggi sgt. Ye lah, takut xdpt capai target yg aku impikan..



Apa2 pun, aku harap aku akan temui kejayaan memandangkan kedatangan aku ke sini diiringi doa dr mak aku.

N aku harap, niat aku ke sini betul dan diterima Allah..

Nnt kt entry lain aku citer ape bendenya yg bnyk sgt org cerita pasal kerja petik buah kt aussie ni. 

Chiow


No comments:

Post a Comment