Saturday, November 8, 2014

Jobless... N happy... ;)

6/11/2014 selepas 3 thn 4 bulan kerja, akhirnya aku berenti.
Bukan sbb dpt kerja lain, tp sbb tak tahan layanan mcm hamba abdi, yg jd masalahnya, bkn bos besar yg layan cmtu, tp bos yg kecik... Hmmm... Sedih, dh anggap mcm abang, tp nk buat cmne, manusia kalau dpt sikit je kuasa mulalah lupa diri.. Jd pemalas, jadi tukang tunjuk je, dia terlupa, jd ketua bukan takat tunjuk je, tp kena ajar sekali..
  So, semalam hari pertama memulakan era pengangguran aku.. Sbnrnya aku masih xtau nk buat apa, terlalu bnyk dlm fikiran... Nk meniaga, nk petik buah, nk sambung master, nk keje government, nk keje bank.... Apa2 saja asalkan bukan kerja aku yg lama...
  Ramai yg tanya kenapa aku berenti tiba2, jwpn plg tepat aku boleh bg, aku berenti sbb mak aku.. Aku nk happykan dia... Tp tu la, kene gak pk hutang2 yg menimbun tu.. So, sbb tu aku fenin la fenin...
  Jd aku buat keputusan utk tak berfikir pasal bende tu di hari pertama dan kedua pengangguran aku...
  
P/s bukan tak cintakan bidang penulisan, tp aku bencikan golongan yg lupa daratan

Teratai layu di tasik madu

No comments:

Post a Comment