Tuesday, September 28, 2010

baru2 ini... (bosannye tajuk??) cherita ttg 26 haribulan 9 duaribusepuluh!

bnyk bende jadi, bergaduh, berbaik, menghasut, dihasut, terhasut, mencarut, dicarut, menjemput kengkawan dtg open house kakak mcm open house sendiri, menipu mak n kakak smpai makan diri, melarikan diri, mendatangkan diri ke rumah terbuka org,dan juga menghantukkan kepala pie serta mencalarkan kaki dan tgn naza dan juga nazrol...

haih, bnyk sgt yg jadi, smpai aku sendiri xigt yg lelain 2. tapi, bnyk kejadian2 ni mengajar aku erti persahabatan yg sebenar. (asek citer psl ni je). ok dh la..

citer pasal open house..

siang 2 kakak aku buat open house, aku jemput semua kengkawan aku, (yg cume beberape kerat je pon) n alhamdulillah, kebanyakan mereka datang dgn jayanye smpai makan bertambah2. aku gembira dpt melayan mereka dgn sajian2 yg kakak aku order dan mak aku masak, part aku, cume anta oren bodoh ngn bukakkan penutup oren 2 je.. aku dpt bg naza bhgn kambing yg die nk, n aku dpt melarikan tulang rusuk kambing utk pie makan sbb die xdpt dtg. dlm kesebokan aku melayan kwn2 n org ramai, ade jugak kawan2 yg aku xberape dpt nk layan, harap kesilapan aku dapat dimaafkan...
then ptg 2, tetamu da beransur, n kwn aku tggl sheera dgn husband n abg die je.. so aku kawtim ngn sheera, ckp kt mak aku die nk culik aku bwk g open house kt puchong..

dgn rase bersalah (sbb xkemas pape pon lg n tggl cmtu je) aku pon blah pegi ke rumah terbuka noreen n fizz kt puchong.. kt ctu, kakak aku plak call tanye aku ktne, nk mtk tlg anta anak sedara aku pg tuisyen, so aku ckp aku kt wangsamaju.. ughh, satu lg penipuan unggul drpd aku... mengakibatkan aku xselera mkn kt umah fizz n noreen, (bkn sbb korg msk xsedap ye, aku je yg sewel).

citer pasal eksiden....

then kami blk, aku offer utk amek nazrol, naza n pie kt umah diorg kt seksyen 7 utk ke dewan badminton di seksyen 13. bkn ape, kesian kt diorg nnt blk dah xde parking, umah aku umah teres, mane2 bleh parking. tp, mak n kakak aku xtau pon aku nk g main badminton.. kami dh lmbt, jam dah menunjukkan 9.40 malam sedangkan dewan kami tempah utk pukul 9 hingga 11malam sahaja. jadi, berbekalkan pengalaman memandu aku selama 3 tahun 2 je, aku pon memecut di jalan yg licin. kami berborak2 seperti biasa, smpai kt trafic light seksyen 8 persiaran kayangan (yg naik bukit 2), sedang pie, naza n nazrol berborak2, tiba2 keluar ayat dr mulut aku

"KEPALA BAPAK DIE BREAK CANI!!"

diiringi bunyi brek yg sumbang, disusuli pula bunyi dentuman!.. aku keluar kereta pegi kereta depan dan akak dr kete 2 pon kuar,
"adik, kenapa adik langgar??"

aku mcm nk ketawa, tp aku tanye die blk,

"yg akak brek mengejut 2 kenape? sy igt akak nk lggr lampu?"

"mmg akak nk lggr, tp kete dr sblh sane mcm nk jln, 2 yg akak berenti, adik bwk laju..."

aku xkate ape, aku pegi kt kereta, aku tekan button hazard light, tetibe tonto cina belambak dtg, ntah dr mane...

1 perkara aku terlupa, BERTANYAKAN KEADAAN KAWAN2... aku terus ke depan sambil dikerumuni tonto, yg xputus asa tanye aku ade workshop x..

"suami akak IPD Ampang Jaya, japg die dtg.."

ahh sudah, melengkapkan kerisauan aku kpd keadaan kereta yg ntah aku nk jwb ape ngn kakak n mak aku. dlm kepala terngiang2 kejadian aku menipu diorg...
nasib baik ade pie, naza n nazrul yg xberhenti2 menenangkan aku, n suh rileks2... aku pon cal adik aku suh bgtau kt kakak aku.. haha.. die xmarah (hanya utk mlm 2). mlm 2 semua berjalan mudah, abg IPD Ampang Jaya 2 pon sporting abes, jadi aku mcm okok je. cume dlm hati masih rase bersalah menipu mak n kakak aku.. (sbb 2 aku masam).

citer pasal kek kangkang senget...
part yg ni plg sikit dapat aku ceritakan sbb, yg aku tau n igt, kek 2 ropenye kurang memuaskan, tapi rasenye sedap!! hasil buatan tgn yuyuni abdullah, kwn kepada juju ali... dan kek tersebut terjadi sempena birthday yuyu n nazrol.. yg lain, ape yg mereka borakkan, aku xamek port sbb tgh sgt2 serabot...

tp 2 la, terima kasih kt pie, nazrol, naza, joe, karam, mang, bird, beena, ahad, arip dll yg ade mlm 2, kalo korg xde, mesti aku mcm serabot nk mampos n terus terjun sungai gombak.. hahahahahaha....

p/s, jgn menipu, xbgtau xpe, tp jgn tipu....

No comments:

Post a Comment